Din indkøbskurv er tom.

Handelsbetingelser pr 13. juni 2015


Med udgangspunkt i EU’s forbrugerrettighedsdirektiv er der fra den 13. juni 2014 sket ændringer i forhold til kundens rettigheder og ansvar i forbindelse med handel på internettet.

Vi anbefaler derfor, at du læser hele denne tekst igennem, så du er bedst muligt informeret om dine rettigheder. For yderligere information henvises til Lov om forbrugeraftaler og Købeloven samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret. For at gøre fortrydelsesretten gældende,
skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Sender du varen tilbage uden erklæring eller efter de 14 dage, bortfalder din fortrydelsesret, og vi udsteder et tilgodehave-bevis. Erklæringen skal indeholde navn, adresse, emailadresse og ordrenummer. Det er IKKE nok blot at nægte modtagelse af varen. Sørg derfor for at vedlægge en skriftlig erklæring i pakken, hvis du returnerer uret til os. Vi har forberedt en formular på den følgeseddel, som du modtager i forbindelse med dit køb. Du er velkommen til at bruge den, eller du kan benytte standardformularen som vist i Loven om forbrugeraftaler. Varen skal returneres til Reverie, Søborg Hovedgade 121, 2860 Søborg, Danmark. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen når du fortryder (med mindre andet er aftalt). Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du vil få tilbagebetalt købsbeløbet til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

* du reelt har taget varen i brug
* varen (inkl. emballage og manualer) er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
* du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
* nogle ure er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og hvis emballagen bliver brudt, bortfalder retur- og bytteretten. Det gælder: Fossil Q, Misfit og Skagen Connected.

Returfragt

Du skal betale returfragten til os, og du har ansvaret for alle skader, mens varen er i din varetægt OG mens den bliver transporteret til os.

Værdiforringelse af varen
Returnerer du en brugt eller skadet vare (inklusiv urets emballage og manualer), vil vi fratrække krediteringen et beløb svarende til værdiforringelsen, som du har forårsaget.

Klagemuligheder
Ønsker du at klage over handelsforløbet, kan det ske hos forbrugerklagenævnet.

Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger her.

Har du spørgsmål til ovenstående, kan du skrive direkte til kundeservice på kontakt@ure.dk eller benytte vores kontaktformular.

Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Gratis fragt er altid gældende i Danmark ved afhentning på posthus. Der er også gratis fragt til Finland. Til Færøerne, Grønland, Svalbard og Jan Mayben et fragttillæg på 100 kr.

Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort
Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer) og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille hængelås nederst til højre i browseren. Ure.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Ure.dk benytter en betalingsløsning fra QuickPay, som er godkendt af NETS.

Levering
Alle varer sendes med Post Danmark. Der er ingen forsendelsesomkostninger ved handel på Ure.dk, hvis du vælger at afhente på posthus i DK. Vi leverer også til Færøerne, Grønland, Finland, Jan Mayen og Svalbard (med et fragttillæg på 100 kr). Varer, der er på lager, vil blive afsendt samme dag som bestillingen modtages (hvis ordren sker før klokken 16 på hverdage). Bemærk: Hvis pakken returneres til os, fordi den har været uafhentet på posthuset, forbeholder vi os retten til at opkræve 200 kroner i forsendelses- og administrationsgebyr.

Bytte
Vi tilbyder en udvidet bytteret på 90 dage efter modtagelsen af varen (med mindre andet er aftalt). Dog gælder de samme betingelser som ved retur ift standen på den indsendte vare. Du skal fortælle os hvilket ur du ønsker at få retur, samt informere os om dit navn, adresse, email og ordrenummer. Såfremt det nye ur koster mindre end det returnerede ur, vil vi tilbageføre differencen på det anvendte kreditkort. Koster det nye ur mere, vil vi fremsende et særligt link på email, hvor differencen kan betales. Herefter vil det nye ur blive tilsendt.

Reklamationsret
På alle produkter ydes minimum 2 års reklamationsret. Skulle der mod forventning vise sig en fabrikationsfejl på varen inden for 2 år, repareres denne gratis, ombyttes eller i sidste instans gives pengene retur, såfremt skaden ikke er sket som følge af betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side eller som følge af eksterne urmageres håndtering. Bemærk at reklamationsretten ikke dækker batterier eller fugtskader på ure, som ikke er vandafvisende (minimum 10 atm). Derudover dækkes slitageskader på glas, lænker, remme, urkassen, krystaller og anden udvendig udsmykning heller ikke. For en oversigt over mærkernes individuelle produktgarantier se venligst her. Ved gyldige reklamationer refunderer vi billigste fragtalternativ i forhold til Post Nords gældende priser for breve og økonomibreve (se post.dk). Ugyldige reklamationer vil blive faktureret eventuelle portoomkostninger vi har afholdt. Hvis skaden ikke er en gyldig reklamation eller dækket af garantien, vil du modtage et tilbud på reparation. Du har herefter 14 dage til at acceptere eller afvise tilbudet. Afvises tilbudet vil vi kræve dækning af alle eventuelle portoudgifter samt håndteringsgebyrer vi har afholdt inden uret tilbagesendes til dig (dog minimum 400 kroner). Vi opbevarer uret i 8 uger efter tilbud er fremsendt, hvorefter vi forbeholder os retten til at destruere uret. 

Anvendelse af reklamationsretten
Det er påkrævet at udfylde reklamationsformularen online inden uret afsendes til os.
Bemærk, at vi fakturerer et administrations- og forsendelsesgebyr for ugyldige reklamationer (se ovenover). Du modtager en bekræftelse via email, så snart vi har modtaget uret fra dig.

Adidas: 2-3 uger.
Bulova: 2-3 uger.
Calvin Klein: 2-4 uger.
Carrie: 1-2 uger.
Casio: 2-3 uger.
Certina: 2-4 uger.
Club: 2-3 uger.
Daniel Wellington: 3-5 uger.
Diesel: 2-3 uger.
DKNY: 2-3 uger.
Dyrberg/Kern: 3-5 uger.
Fossil: 2-3 uger.
Gant: 2-3 uger.
GC: 4-6 uger.
Geneva: 1-2 uger.
Guess: 4-6 uger.
Hello Kitty: 4-6 uger.
Hugo Boss: 2-3 uger.
INEX: 2-3 uger.
Invicta: 4-6 uger.
Jacques Lemans: 3-5 uger.
Jetset: 4-6 uger.
KAOZ: 2-3 uger.
Kyboe: 4-6 uger.
Lorus: 2-3 uger.
Mango: 2-3 uger.
Michael Kors: 3-6 uger.
Nixon: 4-6 uger.
Phosphor: 1-2 uger.
Police: 2-3 uger.
Primo: 2-3 uger.
Pulsar: 2-3 uger.
Roamer: 2-3 uger.
Seiko: 2-3 uger.
Sector: 2-3 uger.
Sekonda: 2-3 uger.
Skagen: 2-3 uger.
Smashing Watch Co: 1-2 uger.
Swiss Military Hanowa: 2-3 uger.
Tissot: 2-4 uger.
Tommy Hilfiger: 2-3 uger.
Triwa: 4-6 uger.
Wenger: 3-4 uger.
WeWood: 4-6 uger.
WobL: 1-2 uger.

  Indlæser...